Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Mac 09, 2016

Damai Sedamainya

kita impikan kedamaian. ramai yang impikan kedamaian.

biasanya diimpikan damai di dunia. senang tiada susah. tenang tanpa sengketa. tetapi hakikatnya damai di dunia hanya sementara. damai di dunia bukan selama-lamanya.

kita ke tempat orang untuk mendamaikan diri. merehatkan diri. menjauhi dari kerisauan dan gangguan di tempat sendiri. tetapi di tempat orang pun tidak damai selamanya. mungkin kelihatan damai, tapi ada pergolakkan.

damai sedamainya hanyalah di syurga. dan antara untuk sampai ke sana, kita damaikan diri ini semampu kita. elak daripada sombong. elak daripada dengki. elak daripada tamak. elak daripada kedekut. kesemuanya tadi hanya tentang kesenangan sementara di dunia.

tetapkanlah kita ingin kedamaian abadi. berusahalah untuk membolehkan kita dan mereka yang kita kasihi memperolehi kedamaian abadi.

Tiada ulasan: