Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Julai 24, 2008

KOMUNIKASI DAN INFORMASI

Pagi ni saya bersemangat ke kelas setelah hampir seminggu tiada kuliah kerana berada di UiTM Terengganu. Kuliah hari ini sepatutnya bermula 10.30pagi bersama pelajar diploma.

Dukacita, saya menunggu sehingga pukul 10.50pagi, tiada seorang pun pelajar yang hadir. Ke manakah mereka? Saya menghantar sms kepada seorang pelajar pada 10.40pagi untuk menyemak sama ada saya berada di bilik kuliah yang betul. Jawapannya adalah positif.

Jadi, kenapa tiada pelajar? Komunikasi sekarang amat canggih. Setiap pelajar ada sekurang2nya satu telefon bimbit. Tetapi tiada yang memaklumkan saya kenapa tiada pelajar hadir pada kuliah saya. Adakah 'MISCOMMUNICATION' atau 'MISINFORMATION'?

Tiada ulasan: