Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Julai 07, 2008

Peluang Kedua

ITM dahulunya adalah tumpuan mereka yang tidak dapat ke ipt lain. Tetapi sekarang, ramai pelajar menjadikan UiTM sebagai pilihan utama untuk meneruskan pengajian ke peringkat lebih tinggi. Setelah keputusan permohonan ke ipt dimaklumkan, ramai lagi yang masih menaruh harapan untuk menyambung pelajaran ke ipt, seperti UiTM.

Kerajaan yang perihatin terhadap bumiputera telah bekerjasama dengan UiTM dan kolej2 swasta milik bumiputera untuk menawarkan program UiTM di kolej2 swasta atau lebih dikenali sebagai kolej2 bersekutu. Tetapi ramai yang tidak tahu atau peka.

Bukalah laman web bahagian pengambilan pelajar UiTM. Tersenarai program2 dan kolej bersekutu yang menawarkannya. Ini adalah peluang kedua bagi mereka yang ingin melanjutkan pengajian ke ipt terutama yang inginkan kelayakan daripada UiTM. Tapi, pastikan anda memenuhi syarat minima untuk mengikuti pengajian di KKB ini. Selamat Maju Jaya.

Tiada ulasan: