Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Januari 08, 2009

Komunikasi

Prof Dollah (Pengarah Perak) menyatakan komunikasi adalah penting dan berkaitan dgn kualiti. Saya setuju.

Tadi saya berjumpa dua bos saya. Saya ada surat drpd bos ketiga. Ia membuat saya serba salah. Jadi saya berjumpa dgn bos yg dapat beri keputusan muktamad. Jawapannya adalah positif kpd saya. Jika saya silap jumpa org, kemungkinan maklumat dan jawapan saya perolehi tidak tepat. Maklumat dan keputusan adalah komunikasi.

Seringkali, salah komunikasi atau tiada komunikasi hasilkan salahfaham. Maka komunikasi dan ilmu adalah saling berkait dgn kualiti.

Tiada ulasan: