Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Januari 03, 2009

Berilmu

Adakah cara kita memandu mencerminkan diri kita? Saya suka memikirkan tentang perkara ini.

Saya lihat pemandu di Malaysia amat berjimat cermat. Walau pun dah gelap atau semasa hujan, lampu kereta tidak dinyalakan. Apabila hendak membelok, lampu 'signal' tidak dinyalakan. Maka jika demikian, memang kayalah pemandu kita. Kaya dengan kemarahan pemandu lain sebab tidak perihatin tentang keselamatan diri dan orang lain.

Adakah saya seorang yg suka kpd risiko yg rendah kerana suka memasang lampu kereta bila memandu? Mungkin ya. Yg penting, kita jangan susahkan diri dan org lain.

Tiada ulasan: