Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, April 17, 2009

Integriti Kita dan Orang Lain

Buah mulut ada yg baik dan ada yg kurang baik. Maka bawalah buah mulut yg baik dan buah tangan yg baik sahaja bersama kita.

Saya suka berterus terang. Maka jika ada kekusutan, saya cuba selesaikan secepat mungkin. Baru2 ini ada yg cuba membuat dua daripada bos2 saya tidak sehati. Orang ketiga tersebut dikenalpasti oleh kedua2 bos saya. AlhamdulIllah, semakin terserlah kewibawaan dan integriti orang ketiga itu. kami sebenarnya dah lama tahu. Beliau akan bermuka2 dgn bos. Tetapi semakin hari, semakin silap langakh beliau. Allah Maha Kaya dan Maha Adil.

Saya sentiasa berdoa agar setiap yang bertemu dgn saya akan terserlah diri mereka yg sebenar. Mungkin dikabulkan Allah menyebabkan mereka yang tiada dapat berselindung daripada kebenaran sentiasa tidak selesa dgn kehadiran saya.

Tiada ulasan: