Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, April 22, 2009

Marathon dan Tesis

Saya andaikan pengajian di uitm sebagai satu marathon. Mungkin ada yg setuju, mungkin ada yg sebaliknya.

dan tesis adalah peringkat terakhir marathon. iaitu peringkat larian di dalam stadium, jika garis penamat adalah di dalam stadium. Bagi semester ini, seorang daripada pelajar seliaan saya untuk tesis tidak muncul2 dalam stadium. Dan tadi, hanya 4 drpd 5yg hadir untuk 100m terakhir larian marathon. Ke manakah seorang lagi?

Larian terakhir 50m adalah utk minggu terakhir utk hantar hard cover tesis. Tadi saya raikan 4pelajar saya makan tengahari di hotel uitm. Ianya sebagai motivasi terakhir utk mereka tamatkan marathon mereka dgn jayanya.

Tiada ulasan: