Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Mac 08, 2022

Baca, Buat, Tulis

Saya belum pasti turutannya. Yang mana dulu, yg mana kemudian, diantara baca, buat, tulis.

3R atau 3M iaitu read, write, arithmetic atau baca, tulis, kira. Mungkin betul mulakan dgn baca. Perkataan pertama Malaikat Jibrail kpd Rasululullah s.a.w ada iqra - yg kita biasa terjemahkan sbg baca. Org kelantan biasa kata baca berkait ngaji - belajar. 

Blog saya utk saya rekodkan bacaan, buatan, tulisan saya dan orang lain. Harapan saya blog saya dpt bantu saya, mereka yg baca, dan mereka yg tak baca blog dapt perbaiki diri, lebih sihat, utk dunia dan terutamanya akhirat.

Tiada ulasan: