Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Mac 13, 2022

Kurikulum Sekolah

Tadi saya dapat ke kedai kesukaan saya, kedai buku. Seperti biasa, saya cari buku2 diskaun.

Kemudian saya ke bahagian buku untuk spm. Nak tahu silibus terkini perakaunan dan ekonomi. Saya juga tengok buku sejarah. Geografi tiada lagi utk spm.

Terkejut saya tengok silibus spm sekrg. Dah mcm nak buat diploma dan sarjana muda di ipt. Sejarah berfokus kpd alam melayu dan dalam negara shj. Walau pun bukan lagi dlm geografi, ada topik2nya dlm subjek lain

Pandangan saya, tak seronok saya nak ambil spm. Ada subjek terlampau luas dan tinggi. Ada subjek yg sempit dan terlampau khusus. Mohon semak semula supaya murid2 seronok belajar ikut tahap kemampuan ramai.

Tiada ulasan: