Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Mac 10, 2022

Ngatib Lagi

Malam ni di surau, keluarga kami anjurkan ngatib - tahlil dan bacaan yasin, sempena 40 hari almarhum ayah kembali kepadaNya. Alhamdulillah ramai qariah yg biasa hadir dapat hadir.

Ngatib yg paling awal saya ingat, ngatib arwah moyang saya. Nenek kpd bonda, arwah nye tok saadiah. Pada tahun 70an. Di rumah di kampung raja. Rumah yg telah dirobohkan sebab sudah tiada tinggal di situ.

Saya ingat, bermain bola tiup dgn pakcik2 saya. Padang dan bola dari kertas. Tapi saya tak ingat berapa malam ngatib diadakan. Dan tiup bola sebelum atau selepas ngatib. Pada tahun 1973. Hampir 50tahun yg lampau.

Tiada ulasan: