Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Mei 27, 2009

Mencari Rezeki

Semasa ITEX 2009 di KLCC, saya telah dihampiri oleh seorang lelaki yg macam warga asing. Saya ditegur 'You are a very lucky man'.

Saya senyum. Tiada pujian percuma. Saya kata 'Thank you' dan menunjukkan tanda bagus. Saya terus beredar ke lain. Tetapi saya terserempak dgn beliau lagi. Lagi sekali saya dinyatakan ayat yg sama. Say bgtau, 'Can you follow me to see security?', beliau terus beredar dgn cepat. Dia adalah antara kumpulan yg cuba mendapat rezeki secara tidak jujur. mereka selalu bergerak berkumpulan.

Mungkin sebab saya berkot hari tersebut dan dianggap ada membawa barangan berharga. Awas, jangan mudah terpedaya dgn kata2 manis.

Tiada ulasan: