Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Mei 25, 2009

Tahap Ilmu 1

Semalam saya ke carrefour Subang Jaya. Saja tengok2 handphone.

Saya singgah di 3 gerai yg jual handphone. Gerai pertama melayan saya dgn baik. Gerai kedua melayan saya dgn lebih baik. Gerai ketiga, di tingkat paling atas bersebelahan dgn food court pada mualnya layan saya dgn baik. Tetapi apabila saya tidak mahu beli handphone yg ditunjukkannya, beliau marahkan saya. Semasa saya berada lebihkurang 5kaki daripada gerainya, saya terdengar beliau memaki hamun saya.

Mungkin saya dah banyak berubah. Kalau dulu, saya gunakan aje 'lesen' saya. Kemudian saya berfikir, mungkin respons saya menunjukkan tahap ilmu saya.Perbuatan penjual tersebut (berkaca mata dan ada ruang diantara gigi depannya, bukan melayu) mungkin menunjukkan tahap ilmunya dan egonya.

2 ulasan:

ajoy87NF berkata...

salam Che Bad...
mmg bgtu la cara 'mereka' berniaga agaknya...
Kdg kala 'mereka' mengata kita sesama 'mereka' didepan kita dgn bahasa yg kita xphm...
Istilah pembeli adalah raja mgkin dah x dguna pkai lg...
Xpa la Che Bad byk lg kdai yg lebih baik ada disekeliling tempat kita ni...
Diorg pun berniaga hp jer, sejauh mana la thp pemikiran 'mereka'...
hehehe....
-x's student dip sr113-

cebad berkata...

Tq. Saya telah dipesan oleh seseorang tentang ego. Ianya ada kaitan dgn ilmu