Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Mei 14, 2009

Nasi Lemak

Pagi tadi saya makan nasi lemak bungkus berharga RM1 satu. Saya makan dua bungkus.

Teringat semasa belajar di sekolah rendah. Harga sebungkus nasi lemak tanpa 1/4telur rebus adalah 10sen. Kalau ada 1/4 telur rebus harganya 20sen sebungkus. Saya diberi wang saku 30sen sehari. masa tu, harga coca-cola 30sen sebotol.

Saya tak tahu berapakah wang saku murid2 sekolah sekarang. Tetapi jika harga nasi lemak 20sen dah jadi RM1, sekurang2nya wang saku adalah RM1.50. Betulke?

1 ulasan:

hisyamchemat berkata...

Kamilia masa baru masuk Darjah 1, ak reti membelanjakan duit. RM2 yang diberi pasti ada baki RM1 untuk dimasukkan ke dalam tabung. Sekarang... terlebih belanja.