Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Februari 15, 2014

Hidup Dengan Masa Dipinjamkan

kita hidup di dunia dgn masa yg dipinjamkan. dlm bahasa inggeris 'living on borrowed times'. apabila dipinjamkan, tentulah kena dipulangkan kpd pemiliknya. dan pemilik akan bertanya kpd kita bagaimana kita gunakan masa yg diberi kpd kita buat sementara.

setiap saat masa dipinjamkan adala peluang utk perbaiki masa silam. setiap saat tambahan masa dipinjamkan adalah peluang utk menambahkan bekalan di masa yg tiada penghujung. kebiasaan ramai secara lumrahnya lupa masa yg ada terhad. kebiasaan ramai yg ingat masa yg ada tiada hadnya. tiada 'deadline'. maka kita perlulah sentiasa diingatkan.

banyak yg akan melalaikan kita dlm menggunakan masa yg dipinjamkan. azan yg dilaungkan 5kali sehari adalah peringatan had masa kita. adakah kita peka dgn peringatan tentang masa?

Tiada ulasan: