Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Februari 09, 2014

Khabi Khushi Kabhie Gham Lagi

petang semalam setelah pulang drpd sesi bengkel, niat hati nak berehat. apabila di'on'kan tv, cerita khabi khushi kabhi gham sedang ditayangkan lagi, entah kali ke berapa. maksud kkkg adalah adakalanya gembirag, adakalanya sedih. ianya berkaitan hubungan kekeluargaan.

ianya berkaitan kasihsayang diantara ahli keluarga. ianya berkaitan ego. ianya mengenai kepercayaan yg betul dan kepercayaan yg salah. ianya bukti bahawa 'air yg dicincang tak akan putus'. ianya berkaitan kasih ibu terhadap anaknya. ianya berkaitan gerakhati ibu terhadap kehadiran anaknya. ianya berkaitan tingkahlaku ayah yg berbeza dgn perasaannya.

kkkg mempunyai banyak bab yg membolehkan penonton mengalirkan airmata. jika ianya terjadi kpd diri kita atau kpd yg telah berlaku kpd penonton, airmata lebih mudah mengalir. tidak kira lelaki atau perempuan. hargailah kasihsayang mereka yg kita kasihi. gunakaanlah peluang utk membalaskasih sayang kedua ibubapa selagi mereka masih lagi ada bersama kita. elakkan perpisahan kerana keegoaan.

sama2lah kita berdoa semoga kita dapat bersama kedua ibubapa dan mereka yg kita sayangi di akhirat dalam keadaan aman sejahtera dan mendapat rahmat allah di dlm syurga. semoga kesedihan di dunia akan membolehkan kita mendapat kegembiraan selama-lamanya di akhirat.

Tiada ulasan: