Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Februari 06, 2014

Lama dan Sekejap

lama dan sekejap berkait dgn masa. masa di sini dikait dgn tempoh memegang jawatan.

jika yg pegang jawatan disukai, maka masa jawatan dipegang dirasa singkat shj. tetapi jika pemegang jawatan tidak disukai, maka masa jawatan dipegang terasa lama, amat lama. apabila kita suka pemegang jawatan, kita berharap, berdoa pemegang jawatan akan disambung tempoh memegang jawatannya. tetapi jika pemegang jawatan tidak kita sukai, kita berharap, berdoa malah ada yg solat hajat supaya pemegang jawatan tak disambung memegang jawatan, bahkan kalau boleh ditamatkan segera tempoh masanya.

apa yg kita suka akan terasa cepat berlalu. apa yg kita tak suka terasa amat perlahan, lambat berlalu. tetapi kita jangan lupa bahawa masa kita di dunia tetap berlalu saat demi saat sama ada kita suka atau tidak. anggaplah mereka yg tidak kita suka dan juga mereka yg kita suka adalah ujian hidup. bersyukur kita bukan seperti mereka yg kita tak suka, bersyukur kita seperti mereka yg kita suka.

Tiada ulasan: