Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Februari 12, 2014

Sekali Sekala Jumpa Kawan Lama

pagi tadi ke pusat latihan uitm. membawa kawan2 dari fakulti yg bercadang buat program kepimpinan pelajar pada hujung bulan ni.

sebelum mesyuarat bermula, saya menjengok ke bilik kawan lama. untuk memudahkan perbincangan nanti. kawan tersebut cadangkan ajak juga bosnya utk turut serta. maka saya jengok pula ke pejabat kawan seorang lagi. alhamdulillah beliau setuju mempengerusikan mesyuarat.

setelah bermesyuarat, kami semua pi menjengok bilik latihan dan bilik penginapan. seorang kawan menegur saya 'lama dah tak datang'. saya senyum. sebelum kembali ke shah alam, saya bersalaman dgn beberapa lagi staf pluitm. seorang anggota bantuan macam tercengang melihat saya. tak tahu kenapa.

alhamdulillah, walau lama dah tak ke pluitm, kawan2 masih ingat. kita berkawan jangan sebab pangkat sahaja. berkawanlah dgn ikhlas. mungkin pada satu masa ada yg dibawah. tetapi kebiasaannya yg dibawah akan naik dan pegang jawatan tinggi dan penting. kita yg di atas akan jatuh juga. maka janganlah hidung tinggi.

Tiada ulasan: