Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, April 21, 2010

Dugaan di Dunia

Antara rukun iman adalah percaya kpd hari kiamat. antara rukun iman yang lain adalah percaya kpd qadha dan qadar. Kita juga percaya dan yakin bahawa Allah Maha Adil.

'Manusia merancang, Allah merancang, Dan Allah Maha Merancang'. Manusia akan cuba melakukan pelbagai tipudaya utk kehidupan di dunia. Hanyalah utk kekayaan material di dunia.

Ini adalah satu kerugian kepada manusia spt ini. 'Demi masa, sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian..'. Jika kita hanya memikirkan kemewahan di dunia sahaja, maka kita sebenarnya akan miskin di akhirat.

'Bacalah, dengan nama Tuhanmu yang menciptakan..'.inilah ayat2 suci al-quran yg pertama diturunkan kpd rasulullah s.a.w. ianya menunjukkan betpa pentingnya ilmu kpd orang Islam. maka tuntutlah ilmu untk dijadikan senjata menghadapi dugaan di dunia.

1 ulasan:

lakgnU (bukan nama sebenar) berkata...

Salam CEBAD,
Insyaallah.. Allah sentiasa akan memastikan kebenaran terzahir dan pasti kebatilan akan lenyap jua akhirnya. Tunggulah masanya pasti akan tiba. Selamat berjuang.
Perjuangan anda masih belum selesai. Semoga anda sentiasa di bawah perlindungan Allah S.W.T.