Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, April 30, 2010

Sebak dan Sayu

Allah akan sentias membantu hambaNya. Berdoalah kpdNya. Janganlah hanya semasa susah shj. Cukuplah Allah sebagai pengawal dan pelindung kita. sesungguhnya tiada yg upaya melainkan dgn izinNya.

Teringat semas berada di suatu tempat, Badan asyik rase tak sedap aje. Makan ubat dan rehat hilang sakit, tapi kemudiannya sakit datang semula.sehinggalah tersedar mcm ada keriuhan di luar. Bila dijengok, yg diluar suruh buka pintu. Mereka datang utk membantu. Setelah pintu dibuka, mereka meluru ke satu sudut dan seakan2 memukul2 seseorang. Selepas itu saya tersedar drpd tidur. Terus saya solat dan berdoa kpdNya.

Maka usahlah kita takut dgn mereka yg melakukan kemungkaran di bumi Allah. Mereka lupa bhw mereka sepatutnya menjalankan amanah. sebaliknya mereka sombong dgn salahguna kuasa mereka. mereka bangga dgn pecah amanah, dan mereka marah dan hina kpd mereka yg berada di jalan utk menegakkan kebaikan.

Insyaallah, keadilan akan terserlah juga. Berdoalah kpd Allah.

Tiada ulasan: