Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, April 24, 2010

Menang atau Bertuah

Pada minggu ini apabila saya membuka emel saya, saya dapati banyak ucapan tahniah. Tahniah kerana memenangi puluhan ribuan ringgit drpd organisasi2 tertentu. Saya juga turut menerima makluman yg saya berjaya menang puluhan ribuan rm melalui sms.

Selain drpd itu, saya juga mendapat peringatan drpd pihak2 bank utk kemaskini maklumat melalui internet. Saya juga terima makluman bhw terpat puluhan malah ratusan ribuan ringgit utk saya tebus melalui kiriman pos.

Wow, tiba2 aje saya akan jadi amat2 kaya. Betul ke ni? Jadi saya memang tidak perlulah menipu, mencuri, merompak dsbnya mcm yg sedang dilakukan oleh pihak2 tertentu yg sedang disiasat sebelum diambil tindakan dan hukuman? Atau saya tidak perlu dapat wang saguhati kerana berjaya menumpaskan sindiket penipuan tertentu?

Sebenarnya maklumat melalui emel, sms tadi adalah tipudaya syaitan shj.Jika kita percaya,kita akan kerugian RM kita. Dah banyak kali dinyatakan di media. Tapi masih ramai juga yg terkena. agak2nya jika saya berjaya bantu tumpaskan sindiket penipuan emel, sms dsbnya, brpakah ganjarannya?

Tiada ulasan: