Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, April 20, 2010

Integriti Seorang Pendidik

Setiap daripada kita adalah seorng pendidik. Dan seorang pendidik adalah seorang pemimpin. Maka setiap daripada kita adalah seorang pemimpin. Kita sebagai seorang pendidik dan/atau pemimpin bergantung kepada masa dan tempat.

Seorang pensyarah adalah seorang pendidik dan pemimpin. Integriti sebagai pensyarah adalah penting.Integriti bermaksud diri kita secara keseluruhan sebagaimana persepsi orang lain terhadap kita. Ianya berkaitan imej kita. Ianya berkaitan tanggapan orang lain terhadap kita. Sebagai pensyarah terutama di UiTM yg menjadi pejuang dan benteng orang melayu dan Islam di tanah melayu, integriti amatlah penting.

jika pensyarah uitm dilihat sebagai tidak berintegriti, ianya bermakna seolah2 pelajar, graduan dan uitm sendiri tidak berintegriti. Maka seorang pensyarah uitm perlulah pada setiap masa berintegriti. Jika seseorang pensyarah uitm itu tidak berintegriti, lebih baik berhenti sahajalah drpd menjadi pensyarah di uitm. Janganlah sebab nila setitik, rosak susu sebelanga.

Tiada ulasan: