Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Mac 16, 2011

Tugas Hampir Selesai

pagi tadi saya hadir ke bengkel failmeja yg dikendalikan oleh kedua2 staf saya di upk. jika sebelum ini selalunya saya yg jadi fasilitator dan penceramah, maka tadi saya menjadi peserta.

alhamdulillah, saya amat berpuashati dgn pengendalian kursus oleh kedua2 staf saya. mereka berkongsi dgn peserta apa, kenapa dan bagaimana menyediakan fail meja utk orgahisasi. kebolehan dan kejayaan mereka mengendalikan kursus/bengkel tadi amat menggembirakarn saya.

apabila memegang sesuatu jawatan, seseorang akan melalui 3 peringkat, sebagai pelajar, pembuat dan pengajar. maka tadi membuktikan bhw cara saya sbg seorang ketua telah berjaya kerana staf saya sudah berupaya dan boleh menggantikan saya. jawatan sbg ketua bukanlah jawatan hakiki. maka semasa memegang jawatan ketua upk,saya mesti berkongsi ilmu dgn staf saya utk menjadikan mereka sbg pelapis saya.

tahniah kpd nu, eo upk dan muiz,kerani upk. tugas saya sudah hampir selesai sbg ketua upk di ined dgn terbukti bhw staf saya sudah bersedia mengambilalih tugas dan tanggungjawab membantu menguruskan kualiti di ined.

1 ulasan:

nur berkata...

TQ bos, coz kita orang dh lalui semua proses dengan bimbingan, panduan & tunjuk ajar daripada bos. Semua proses telah berjaya dilalui selama 3 tahun bersama. Pada tahun terakhir ni, kita orang dapat aplikasikan semua ilmu yang telah dicurahkan. Kalau tanpa bos, kita orang x mampu nk lakukan semua. Bukan semua Ketua dapat lakukan macam yang bos buat kat kita orang.
Thanks a lot. Wish u all the best. Semoga semua yang akan dan bakal dilakukan mendapat keberkatan. Moga dimurahkan rezeki selalu.