Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Jun 19, 2011

Sihat dan Sakit

kita semua ingin sihat. kalau boleh kita ingin sentiasa sihat.

tapi sebagai seorang manusia, kita akan ditimpa sakit. apabila sakit, kita harap dan berdoa agar kita akan cepat sihat semula. sihat dan sakit adalah sebahagian drpd kehidupan kita. sakit adalah dugaan. ianya juga adalah peringatan. ianya juga utk membersihkan kita.

sekarang, ramai yg sakit jantung, kencing manis, darah tinggi. ianya berpunca drpd pelbagai spt kandungan kolesterol tidak baik yg tinggi. kita cuba kawal, elak atau sembuh drpd sakit melalui pelbagai cara spt pemakanan dan senaman.

namun Allah shj penentu segalanya. sekarang sakit drpd barah adalah perkara biasa. saya dimaklumkan bhw dlm badan kita memang mengandungi sel2 barah. cuma sama ada ianya akan menyebabkan kita sakit atau tidak, hanya Allah yang mengetahuinya. kita hanya tahu apabila kita sakit.

Tiada ulasan: