Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Jun 30, 2011

Bad Semua Tahu

bad semua tahu. ini ayat yg sentiasa dinyatakan oleh bos saya di gem. sebenarnya, dan hakikatnya, saya hanya tahu sedikit sahaja. hanya Allah yang tahu semuanya.

bos saya berkata demikian apabila saya akan menambah maklumat kpd apa yg dia bincangkan atau sampaikan kpd orang lain. saya bukan menunjuk2 atau menyibuk dgn bos saya. tapi saya menyokong apa yg dinyatakan bos saya dgn apa yg saya tahu. tugas saya adalah menyokong bos saya.

adakalanya kita memberi input kpd bos. adakalanya kita mendengar input drpd bos. ianya bergantung kpd masa, keadaan, tempat dsbnya. keyakinan bos kpd anak buahnya adalah satu pengiktirafan dan penghormatan. dan bos juga mesti bersikap tegas pada ada ketikanya. bos yg bagus akan menjadikan anak buahnya juga bagus. sama2 kita bekerjasama utk kebaikan organisasi.

spt kata tnc jim tadi, kita ikhlas bekerja utk kebaikan organisasi. saya setuju. pensyarah selalunya tak tahu buat duit. pensyarah tak sepatutnya curi duit. jalankan tugas dgn penuh amanah.

Tiada ulasan: