Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 18, 2011

Bersama Mr Sandwich

diantara usahawan yg dijemput berkongsi ilmu dan pengalaman pada apec yes2011 adalah mr sandwich dari thailand. beliau antara mereka yg terkenal di luar negara thailand kerana sifat keusahawannya.

pada tahun 1997 semasa kegawatan ekonomi di negara asia tenggara, mr sandwich turut terjejas. daripada seorang jutawan, beliau terpaksa menjual sandwich utk hidup. beliau menjual sandwich daripada bekas yg beliau gantung ke lehernya. beliau menjual di sebuah hospital dibangkok.

setelah 14tahun berlalu, beliau kembali berada di puncak semula. beliau kini memiliki beberapa jenama yg kebanyakannya menggunakan produk keluaran siam. pesan beliau, seorang usahawan akan sentiasa berusaha. dan semasa lama sangat tunggu lif nak turun dari hotel, saya bergambar dgn mr sandwich.

Tiada ulasan: