Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Oktober 28, 2011

Konvo FSR dan Pro Canselor

setiap pro canselor uitm akan memberi ucapan kpd graduan dan para hadirin konvo pada penghujung setiap sesi konvo. semalam pun tak terkecuali.

semalam konvo pelajar FSR, TEKA dan hotcat (sekarang hottour). tahniah kpd para graduan.graduan fsr kumpulan terakahir terima skrol mereka. saya sempat ambil gambar dari atas pentas beberapa orang sahaja kerana tak cam ramai drpd mereka. spt biasa, sahsiah rupadiri semasa konvo amat ketara berbeza dgn semasa mereka hadir kuliah.

pro canselor bercerita tentang konvo dan kesan kpd graduan, keluarga dan pihak lain. kita ke uitm utk dpt ilmu. utk cari duit. utk hidup senang. maka tiada ilmu akan susah kita nak hidup senang. hargai dan hormati orang lain, terutama ibubapa dan para pendidik.

mendengar tan sri abdul rahman semalam mengingatkan pesan saya kpd setiap kumpulan pelajar saya. kita belajar utk dpt kerja utk cari duit utk hidup selesa. jika dah ada duit tapi hidup tak selesa kita akan sambung belajar atau tukar kerja. dan kita harapkan kita mendapat ilmu pada setiap masa utk sejahtera dunia dan akhirat.

1 ulasan:

Yumida berkata...

menuntut ilmu itu satu kemestian! kan..kan...

follow here