Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 13, 2011

TEMAN di Perak

tadi teman di perak. teman ke perak melawat. teman ke sana utk mengenal lebih lanjut lagi teman di perak. mungkin selepas ini teman akan melawat teman di kelantan.

teman yg saya lawati adalah terminal agribiness negara di gopeng. ianya seumpama pasar borong. cuma setakat ini teman di perak tak setanding teman di kelantan. mengikut maklumbalas pakar, biasanya akan mengambil masa lebih drpd 5tahun utk capai matlamat yg ditetapkan.

bagi yg berminat utk menjadikan pertanian sebagai sumber pendapatan atau profesion, hubungilah teman atau agensi2 kementerian pertanian dan agrobisnes. pertanian adalah perniagaan. silap besar mereka yg mengatakan pertanian tanda kemunduran dan tak sesuai utk sebuah negara yg ingin menjadi sebuah negara maju. kalau tak boleh keluarkan makanan secukupnya utk negara sendiri ianya bermakna kita ini mengharapkan orang lain utk kita dapat makan seharian.

Tiada ulasan: