Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Oktober 16, 2011

Perut Kita

bercerita tentang perut. bercakap tentang perut. ianya selalu perkara yg sensitif.

pada usia tertentu, bagi lelaki perut yg maju ke depan memberi pelbagai makna. selalunya makna yg negatif. secara fizikal, perut yg ke depan/boroi tanda kita tak sihat. tandanya kita kena jaga2 kesihatan kita. kena jaga pemakanan. kena lebih bersenam. perut dikaitkan dgn makan.

perut juga dikaitkan dgn emosi. seorang yg berperut besar (mengandung) akan lebih beremosi. ada kata2 'biar pecah di perut, jangan pecah di mulut'. ada juga kata2 ' dia ni tak ada isi perut ke'. kerana mulut badan binasa. tapi biasanya juga kerana perut badan binasa. sebab ramai akan lakukan apa shj utk pastikan perut berisi. spt menipu, mencuri, merompak dan pelbagai lagi.

telah lama saya berusaha utk kempiskan perut saya. seorang pensyarah rakan sefakulti bgtau, bermula usia tertentu, lebih baik besarkan dada utk 'cover' perut. saya tengok selain pemakanan dan senaman, puasa adalah antara yg boleh mengempiskan perut. ianya berkaitan nafsu kita. insyaallah

Tiada ulasan: