Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Oktober 01, 2011

Telefon Bimbit

sekarang telefon bimbit adalah satu keperluan dlm kehidupan. majoriti memiliki sekurang2nya 1. ramai yg ada lebih drpd 1 handset.

saya mula guna telefon bimbit pada tahun 90an. nombor pertama saya dpt drpd maklumat kawan yg bgtau nombor tersebut tidak lagi digunakan organisasinya, 013.. handset pertama saya adalah nokia. jika dibandingkan dgn saiz skrg, set sy dulu memang besar. lebihkurang saiz gagang telefon.

pada tahun 2000, saya guna nombor baru. dan saya telah milikki pelbagai model telefon bimbit tetapi kebiasaannya nokia kerana keluarga ramai yg guna nokia. senang apabila berjalan, tak perlu bawa banyak charger.

3tahun lepas saya belia sony ericson. tapi saya guna tak sampai seminggu. tak biasa dgn cara penggunaannya. saya kemudiannya kembali kpd nokia. sehinggalah dlm bbrapa bulan yg lepas sy beli jenama samsung. ianya kerana tertarik kpd iklan yg menyatakan harganya rm199. selain drpd harga, fungsinya ada seakan2 iphone. dan semalam sy beli satu lagi hp jenama samsung. pembelian semalam kerana tertarik kpd iklan dlm suratkhabar yg menunjukkan model tersebut seumpama blackberry. harganya rm199.

setelah dicuba hari ini, saya tertanya2 'apakah tujuan utama kita memilih model hp utk kita milikki. adakah kerana jenama? adakah kerana harga? adakah kerana fungsi yg memang kita mesti ada utk kegunaan harian?

Tiada ulasan: