Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Oktober 05, 2011

Ketua dan Jawatan

jawatan hakiki saya adalah di kategori pengurusan dan profesional. gred saya adalah gred seorang pensyarah. tetapi saya sekarang diberi amanah sebagai ketua di pejabat tnc jim&alumni. saya bukan setaraf pengarah. saya juga bukan timbalan pengarah. saya juga bukan koordinator.

tadi saya dimaklumkan bhw ada yg minat nak jadi pengarah. tak dapat jadi pengarah, jadi koordinator/penyelaras pun jadilah. supaya tak perlu mengajar banyak2 di fakulti. ish3 dah lari dah tujuan asal menjadi seorang pensyarah.

ramai kaitkan jawatan pentadbir akademik dgn kuasa. dan dikaitkan juga dgn imbuhan tambahan selain gaji bulanan. maka ada yg silap atau salah guna kuasa dgn jawatan pentadbir akademik yg diamanahkan. maka ada yg melantik diri sendiri utk tugas yg memberi imbuhan tambahan. ada yg berpakat melantik kroni utk dpt imbuhan tambahan. adakah ini rasuah? adakah ini pecah amanah? jika ianya satu tindakan yg salah dan masih lagi melakukannya, maka tunggulah pembalasan Yang Maha Adil.

Tiada ulasan: