Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Oktober 02, 2011

Kemahiran Insaniah - Insan Kamil

tadi saya berceramah utk modul 5 bg pelajar ism fsr semester 3. ceramah selama 2 jam di dk1. terima kasih kpd pengurusan fsr yg mempunyai keyakinan dan memberi kepercayaan kpd saya utk memberi ceramah tadi. terima kasih juga kpd pihak urusetia yg menjalankan tugas walaupun pd hujung minggu. dan tahniah serta terima kasih kpd pelajar yg sudi berada di dk 1 tadi.

ceramah berkaitan pembentukan insan kamil. maka saya sarankan kpd para pelajar utk membaca blog prof kamil. dan di sini saya tambahkan saranan saya, bacalah juga buku2 tulisan prof kamil berkaitan haji. semoga para pelajar tadi khasnya dan pembaca blog saya ini amnya akan berjaya menjadi seorang insan yg kamil.

majoriti drpd pelajar tadi adalah pelajar yg mengambil kursus akaun dgn saya, dan majoriti drpd mereka bersemangat dan teruja dgn ceramah saya. mereka sudah biasa saya berceramah tentang diri dan kehidupan semasa kursus akaun dahulu. saya kaitkan akaun dgn integriti dan akauntabiliti. keperluan kita sebagai aset utk menghasilkan bekalan bg kesejahteraan dunia dan akhirat. dan ilmu adalah alat penting utk menjadikan kita sbg aset di dunia milik Allah ini.

Tiada ulasan: