Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Jun 05, 2012

Banyak Berjalan

kerja saya memerlukan saya banyak berjalan. sama ada berjalan kaki atau menggunakan kenderaan. maka saya kerap tiada di pejabat.

kawan/kenalan/bos saya bertanya tentang minat saya dan berada di pejabat. saya jawab saya lebih kpd kerja operasi bukan admin. di pejabat utk buat perancangan dan laporan. hasil didapati dgn berada di luar pejabat. kenalan baru dan merapatkan lagi kenalan lama lebih mudah di luar pejabat. ianya juga membantu saya mengingat kenalan yg jika lama tak berjumpa mungkin saya lupa nama.

banyak berjalan maka banyak makan,  perut banyak kenyang. maka saya perlu jaga kesihatan saya. tugas di seremban memerlukan saya membuat senaman lebih drpd biasa. kesannya - balik ke rumah terpaksa tidur atas lantai utk kuarngkan sengal2 di badan. akibat lebihan senaman drpd biasa untuk mengimbangkan lebihan makan drpd biasa. jadilah lebihan sakit drpd biasa. pepatah 'jauh perjalanan, luas pemandangan' amatlah tepat.

Tiada ulasan: