Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Jun 22, 2012

Pangkat dan Nama

seronok juga kalau berpangkat dan ternama. maka ke mana kita pergi selalunya kita akan disambut dan dilayan dgn baik. mungkin inilah antara sebab orang jadi gila pangkat dan nama.

maka ada yg sanggup lakukan apa shj utk dpt keistimewaan pangkat dan nama. ada yg sanggup beli pangkat. ada yg sanggup kahwin utk dpt pangkat dan nama. pangkat dan nama spt kulit buku, dan selalunya orang menilai kita berdasarkan kulit buku kita (to judge a book by its cover). selain drpd pangkat dan nama, kita juga selalunya dinilai melalui jenis kereta yg kita pandu dan rumah yg kita diami. dan ini sebenarnya kebanyakan drpd kita pelajari drpd kedua ibubapa, ahli keluarga, kenalan dan kawan serta tak lupa media.

saya pernah ditanya (sebenarnya kerapkali ditanya) siapa saya ni. mungkin sebab cara pembawaan saya, cara pakaian saya, bojeng rambut saya, dan macam2 lagi kot. jawapan saya, 'saya Badrul..., (tempat kosong ni isilah sendiri bergantung kepada peranan yg perlu saya jalankan mengikut masa dan keadaan).' tapi yg saya suka gunakan 'penjaga tempat letak kereta'. glamor kan.

Tiada ulasan: