Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Ogos 06, 2013

RM1 dan Nilai

rm1 adalah duit yg saya kongsi kpd yg sudi. ianya kebiasaannya dikongsi semasa raya puasa. tapi saya cuba kongsi di bulan ramadan.

tadi selepas berbuka puasa saya kongsi dgn anak bilal uitm. besar dan manis senyuman beliau. ianya mencerminkan keseronokan seorang kanak2 yg menghargai nilai rm1. pesan saya jangan beli mercun.

pagi tadi saya kongsi dgn pelajar yg sedang membantu saya memperbetulkan organisasi. saya maklumkan itu shj kemampuan saya. sanak saudara minima 300 orang. tapi bagi yg tertentu saya berkongsi lebih berdasarkan kemampuan dan kehidupan mereka. jika ada yg tak sudi kpd rm1, ianya bukan masalah saya. rm1 adalah sedekah dan hadiah drpd saya kpd yg sudi. tanpa rm1 tidak boleh jadi rm2 dan seterusnya.

Tiada ulasan: