Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 09, 2013

Senang Bekerja

bagi saya apabila nak pilih tempat kerja, saya ada 3 perkara perlu dipenuhi. 1.senang nak makan. 2. senang ke bilik air. 3. senang nak solat. kalau tak senang nak makan atau tak senang nak menggunakan bilik air, nak solat pun tak selesa atau susah.

selain drpd 3 perkara di atas, mereka yg akan bekerja dgn kita juga perlu diambilkira. adakah kita senang bekerja dgn mereka? ianya berkaitan kepercayaan, keyakinan dan kemampuan. jika kita atau mereka yg akan bekerja dgn kita tiada satu drpd 3 dinyatakan tadi, kerja akan jadi susah utk dilakukan bersama. silap2 kerja tak bermula pun.

ada kata kena ada oomph. kena serasi. kena boleh masuk gu. semoga kita mendapat rezeki yg halal disisi allah. semoga rezeki tersebut akan menambah amal kebajikan untuk bekalan akhirat kita.

Tiada ulasan: