Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 29, 2013

S dan P

ada kalanya jika ada s dan p adalah sesuatu yg baik. adakalanya adalah sebaliknya.

kita berusaha utk mampu mendapat dan melakukan sesuatu yg kita ingini. seeloknya utk sejahtera dunia dan akhirat. tapi kalau terlebih2 iaitu utk berada dlm keadaan terlebih mampu boleh mendukacitakan kita. bahasa inggeris kalau banyak akan ditambah s. kalau secara negatifnya jika asyik nak lebih2 mampu boleh jadi mampus.

begitu juga dgn p. jika terlebih2 pujian, boleh menyebabkan kita alpa. kita syok sendiri. maka kita buangkan p dan ianya mengingatkan bhw hidup adalah ujian. pujian juga satu ujian. kalau asyik nak pujian boleh jadikan kita melakukan sesuatu tanpa ikhlas.

orang puteh galakkan guna p dan s. iaitu 'mind your p's and s's'. maaf saya tak ingat s itu apa. tapi p adalah 'please' iaitu berbicara secara tertib. mungkin 's' adalah 'sorry'. meminta maaf jika melakukan kesalahan.

Tiada ulasan: