Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Februari 14, 2011

1000 Langkah Pertama

tadi saya mulakan langkah sihat peers di fsr. saya mengelilingi bangunan akademik 3 sebanyak 2 pusingan. bilangan langkah saya sebanyak 1000 shj (1/10 atau 10% drpd bilangan langkah yg digalakkan oleh kementerian kesihatan utk kita pada setiap hari).

selepas pusingan pertama saya rehat utk berbincang dgn kedua2 timbalan presiden peers berkaitan program mdab dan bersama mercy. semasa kami berbincang, seorang pelajar saya drpd fsr muncul. beliau telah datang ke fsr utk mengikuti program langkah sihat yg telah saya war2kan kpd pelajar saya pada pagi tadi. oleh kerana saya sedang berbincang dgn peers, saya minta beliau melakukan langkah sihat sambil mengira bilangan langkahnya. beliau melakukan satu pusingan dgn langkah sebanyak 600 langkah, mungkin kerana beliau rendah drpd saya.

saya cadangkan kpd peers utk menjadikan langkah sihat peers sbg satu drpd aktiviti mingguan peers. matlamat kami adalah memetakan trek utk 10,000 langkah di dlm uitm. terima kasih kpd saudari yana sr221m2 yg sudi menjadi pelajar pertama mengikuti program langkah sihat peers.

Tiada ulasan: