Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Februari 06, 2011

Semoga Sejahtera

satu ucapan yg sebaik2nya kita ucapkan kpd mereka yg kita kasihi dan kenali. kita juga boleh ucapkan kpd mereka yg tidak kita kenali. sejahtera..salam..islam..hamba Allah.

kita semua hamba Allah. jadi apakah maksud sebagai hamba Allah? fahamilah kenapa kita dijadikan Allah. 'tidak Ku jadikan jin dan manusia selain drpd utk beribadah kpd Ku'. maka kita tahu bhw kita dijadikan sbg manusia utk beribadah kpdNya, Allah hanya satu-satunya tuhan, tiada tuhan melainkan Nya.

apakah yg kita mahu dlm hidup ini? jika kita tahu bhw kita dijadikan sbg hamba Allah utk beribadah kpdNya, maka kita inginkan kemudahan dlm menjalankan ibadah kpd Nya. kereta besar dan mahal, rumah besar dan mahal, pangkat besar dan pingat2 bukanlah memudahkan utk kita beribadah kpdNya. perkara2 materialistik ini sebenarnya adalah gangguan yg menyebabkan kita hilang fokus utk beribadah kpdNya.

maka motivasi kpd kita adalah mencari alat2 utk membolehkan kita beribadah kpdNya. makan utk mempunyai tenaga utk beribadah kpdNya. rumah utk memberi ruang yg selesa utk beribadah kpdNya. kenderaan yg membolehkan kita ke masjid/surau utk kita dpt beribadah dgn lebih khusyuk kpdNya. pandangan anda?

Tiada ulasan: