Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Februari 03, 2011

Ilmu Perakaunan Untuk Kesejahteraan

semalam, semasa satu mesyuarat saya dipuji kerana membantu organisasi menyelesaikan masalah kewangan yg besar. pengerusi dan ahli2 lembaga yg lain memuji cadangan saya.

ramai yg dgn bangganya menyatakan bhw ini adalah kerana saya graduan perakaunan forensik. saya berkongsi bgmana utk menghapuskan aset yg sebenarnya tiada drpd kunci kira2 tanpa menjejaskan nilai pelaburan pemegang2 saham. aset tersebut pada asalnya wujud tanpa bukti yg kukuh. tetapi yg bertanggungjawab utk masalah ini telah tiada dlm organisasi. pengerusi dan timbalan pengerusi memang tidak berpuashati dgn tindakan yg tidak bertanggungjawab yg menyebabkan organisasi masalah yg pada mulanya boleh menjejaskan kesinambungan organisasi.

alhamdulillah, ilmu perakaunan berjaya saya buktikan amat diperlukan oleh mereka di pelbagai peringkat dlm organisasi. ilmu perakaunan bukan shj utk kesejahteraan organisasi, tetapi utk kesejahteraan peribadi juga. maka saya sentiasa menyatakan dan bersetuju dgn pemahaman bhw ilmu perakaunan asas perlu dikongsi dgn aetiap pelajar di ipt.

Tiada ulasan: