Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Februari 20, 2011

Kerjasama

bukan mudah untuk bekerjasama. kita perlu saling meyakini kebolehan pihak2 terlibat. dan selalunya ianya berdasarkan apa yg telah kita tahu berkenaan latar belakang pihak satu lagi. kerjasama ada kaitan dgn integriti dan kredibiliti.

selepas maghrib pada khamis yg lepas, dlm perjalanan pulang ke rumah, saya dapati lalulintas tersangkut selepas pejabat mahkamah shah alam. nasib baik saya dah solat maghrib, tidak perlu nak tergesa2. saya hairan kenapa lalulintas tersangkut. ada 'roadblock' ke?

memang ada roadblock. rupa2nya ada dahan pokok patah dan merentangi jalan. hampir 5 minit baru saya lihat ada pemandu kereta keluar. kemudiannya seorang penunggang motorsikal berkuasa besar juga pergi membantu. saya meletakkan kereta saya di bahu jalan utk turut membantu. hanya 4orang shj yg berusaha mengalihkan dahan yg patah. mungkin pemandu2 lain takut kerana tidak pasti keselamatan mereka. alhamdulillah, setelah hampir 5minit, dahan dapat dialihkan sebahagian besarnya ke tepi jalan dan laluintas dapat diteruskan.

kerjasama di obs, dgn mercy, bersama jkkk kuala tahan memerlukan kredibiliti kedua2 pihak. dan setelah persetujuan dilakukan, maka kata perlu dikota.

Tiada ulasan: