Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Februari 09, 2011

Mereka TIADA UiTM di Hatiku

uitm bertujuan membantu meningkatkan taraf sosio ekonomi bumiputera melalui menyediakan peluang pendidikan tinggi kpd bumiputera. maka setiap warga uitm mempunyai tugas dan tanggungjawab masing2 utk memastikan hasrat murni ini tercapai.

bagaimana dgn mereka yg niat yg sebaliknya di uitm? mereka ini melihat uitm hanya sebagai lubuk emas yg akan dilakukan apa cara yg dapat dilakukan dan halal haram bukanlah penghalang utk mencapai maksud mereka. maka mereka akan mencuri, merompak, dan melakukan sebagainya dgn matlamat memerah susu utk kepentingan mereka tanpa memperdulikan kesan kpd lembu.

ada yg akan mengajar tanpa punyai kelayakan yg diperlukan. ada yg menganjurkan pelbagai program utk tujuan tuntutan. ada yg menulis buku yg tak asli. ada yg membuat penyelidikan tidak asli. ada yg membuat lawatan yg tak produktif. janji mereka dpt kaut untung. mereka tidak pedulikan kesan kpd uitm. mereka tidak ambil kisah kesan kpd pelajar, staf uitm dll.

ini kerana mereka tiadanya 'uitm di hatiku'. mereka pengkhianat kpd bangsa dan agama. mereka memang licik bila bercakap.

1 ulasan:

olie_8 berkata...

sy tetap UiTM di hatiku..~