Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, April 14, 2022

Gegey dan Komunikasi

Ada gegey positif. Ada gegey negatif. Saya andaikan saya gegey positif, utk permudahkan kehidupan saya, masyarakat dan alam sekitar.

Gegey positif perlu ilmu. Sebab gegey satu bentuk komunikasi. Satu cara pemasaran dan utk kemesraan. Saya belajar gegey antaranya drpd seorg pakcik saya. Saya biasa bertanya nama dll seorg yg baru saya jumpa, atau jika saya dah lupa.

Molek orang kenal kita secara positif. Mudah kita bekerjasama. Adakala cuak juga, jika ada yg berkata, 'saya kenal anda'.

Tiada ulasan: