Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, April 29, 2022

Patin Tempoyak

Saya mula berminat dgn patin tempoyak setelah makan di r n r temerloh. Di gerai dicadangkan dr anuar suun.

Kemudian dr anuar kongsi tempat makan di gerai mak anjang, di jerantut. Selain patin tempoyak, saya merasa baung asam rom/rong. Kemiannya, saya merasa masakan patin tempoyak mak uda di kuala tahan, taman negara. Sekrg di kuala tahan, masakan oleh anak2 mak uda.

Setiap tetamu yg saya bawa ke kuala tahan, saya cuba beri mereka rasa patin tempoyak. Jika dipesan awal, dapat merasa pais patin. E hari lepas, singgah beli patin tempoyak dan pais patin asal kuala tahan, dijual di shah alam. Selepas ini, tak perlu tunggu ke kuala tahan utk makan masakan kuala tahan.

Tiada ulasan: