Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, April 03, 2022

Puasa di Kualer 1980

Kenangan berpuasa di Kualer, semasa belajar di Sekolah Melayu Jalan Stesen (SMJS), pada 1980-1984. Tidak banyak yg masih dpt dikenang, atau saya ingat, sebab sudah umur pencen?

Semasa tingkatan 1, belajar hidup dgn loceng di Kualer. Dikejutkan utk bersahur dgn loceng. Ada yg dah terbiasa bangun tidur, terus nak mandi pagi, bukan beratur utk bersahur. Saya tak ingat, settle berbuka baru solat maghrib, atau berbuka dgn kurma, kemudian solat maghrib, dan selepas itu sambung makan.

Kami akan beratur utk solat isyak, terawih, witir di masjid lama Ridwaniah, bersebelahan Big School. Tapi saya tak ingat, adakah compulsory pada setiap hari? Selepas terawih, adakah supper?

Tiada ulasan: