Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, April 03, 2022

Jemaah di Surau dan Jemaah

Kawasan 'kampung saya', ramai penduduknya adalah warga emas. Ramai adalah penduduk asal yg mula menetap di sini setelah rumah siap dibina pada tahun 1980an.

Di surau kampung saya, jemaah yg biasa hadir sudah tentulah majoriti warga emas. Semasa saya mula2 hadir ke surau, dulu2, saya ditanya tinggal di mana, dan anak siapa. Sebab jarang atau tak pernah nampak di surau, terutama pada solat fardhu.

Sekarang, lumrah kehidupan, ramai jemaah yg telah kembali ke rahmatullah. Termasuk ayah saya. Ramai yg telah tiada pada solat terawih dan witir pertama utk Ramadan 1443h. Alhamdulillah, ada jemaah muda yg hadir.

Tiada ulasan: