Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Jun 22, 2013

RM7.3juta

jika saya nak beli rumah berharga rm7.3juta, saya andaikan akan berebut2 bank utk memberi pinjaman kpd saya. wakil2 bank akan menelefon dan cuba menghubungi saya tanpa henti2.

sebaliknya jika saya hanya nak beli rumah ebrharga 1/100 drpd rm7.3juta, bank2 macam tak layan. wakil2 bank pun kurang berminat. kenapa?

mungkin ianya berkaitan nilai komisen bagi wakil bank dan keuntungan bagi pihak bank. juga mungkin diandai pembeli rumah rm7.3juta lebih mampu membayar balik pinjaman berbanding pembeli rumah rm73ribu.

kalau saya ada niat nak beli rumah nilai rm7.3juta, mungkin utk rumah sebanyak 100buah.

Tiada ulasan: