Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Jun 04, 2013

Tak Boleh Tegur

ada yg bagitau yg ada orang tak boleh ditegur. walaupun yg ditegur buat tak betul. walau pun niat tegur utk kebaikan bersama. jika ditegur akan melenting. akan dimarah penegur. akan dikatakan penegur semua salah. akan dikata penegur sentiasa salah.

apabila diselidik, ciri2 yg tak boleh ditegur macam ada ciri2 sama. terasa diri sempurna sebab terasa lebih drpd orang lain. walau pun hakikat ada kekurangan. sebab manusia tidak sempurna. pasti ada yg kurang. maka yg tak bolh ditegur tidak baca atau tak faham surah al-asr. atau mungkin2 tak mahu terima kekurangan diri.

bersyukurlah bhw kita sbg hamba allah tidak sempurna. dan manusia saling memerlukan manusia lain utk sejahtera di dunia dan di akhirat. jika tak boleh ditegur maka lama2 tiada yg sudi tegur atau ambilkisah. maka akan jadi seumpama luncai dgn labunya.

Tiada ulasan: