Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Jun 22, 2010

Allah Jua Yang Menentukan Rezeki

Alhamdulillah. Dlm masa 2-3minggu Allah memurahkan rezeki saya dgn rezeki yg halal. Saya menerima keputusan tamat pengajian sarjana perakaunan. Saya menghadiri konvensyen di umt. Saya diraikan dan diiktiraf kepakaran saya oleh pihak luar uitm. Saya mendapat gangsa di perkama 2010. Saya mendapat durian drpd kebun saudara di perak.

Maka saya sepatutnyalah amat bersyukur kpd Allah. Sebagaimana kandungan surah ar-Rahman,'..nikmat Tuhan kamu yg manakah engkau tidak syukuri..'. Subhanallah, alhamdulillah, Allahu akhbar, la hau lawala ku wata illa billa hil azim.

kita merancang, Allah merancang, kita berusaha, Allah menentukan. maka tetapkanlah dlm hati kita utk sentiasa berusaha utk rezeki yg halal. tidak perlulah kpd rezeki yg haram. hasil drpd tipudaya dan pecah amanah. cukuplah Tuhanku sebagai pengawal dan pelindungku. gunakanlah ilmu utk mendpat kesejahteraan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: