Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Jun 17, 2010

Tahniah KTT Kolej bersekutu UiTM

Tahniah kpd Kolej Teknologi Timur yg berjaya mendapat pensijilan ISO 9001:2008 drpd sirim pd 4 Jun 2010.Berita ini telah disampaikan kpd saya oleh pendaftarnya pn Hasniza yg juga merupakan penyelaras kualiti KTT. sebaik mendapat berita tersebut, saya menghantar ucapan tahniah kpd datin noriyani,ketua eksekutif ktt.

dlm 8 prinsip pengurusan kualiti, dan klausa 5 dlm iso, komitmen dan tanggungjawab pemimpin amatlah penting utk menjayakan spk di sesebuah organisasi. saya telah melihat bagaimana ini terbukti spt di uitm kelantan, uitm perak (pengarahnya sudah menjadi tnc hepa)dan juga di fakulti2. jika pemimpin buat sikap acuh tak acuh, maka kesan negatif akan kelihatan kpd organisasi.

seterusnya, harapan saya agar KTBestari akan berjaya mendapat pensijilan iso rentetan drpd kesungguhan ketua kualitinya dan komitmen drpd ketua eksekutif, kas dan pendaftarnya, insyallah pada nov2010. ada banyak lagi KB yg perlu bertungkus lumus dan bekerja lebih kuat utk caapi pensijilan iso selewat2nya pd 31 dis 2010.

Tiada ulasan: