Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Jun 20, 2010

Maksimakan Peluang Diterima



Pagi tadi saya membantu dlm pendaftaran pelajar baru epjj. saya di kaunter semakan dokumen. ianya kaunter no2 selepas kaunter penerimaan fail.

saya rasa seronok melihat mereka yg sudah bekerja ingin melanjutkan pengajian di peringkat lebih tinggi. ada yg ditawarkan pengajian peringkat diploma. ada yg mendapat tawaran di peeringkata ism. para pelajar kelihatan amat bersemangat utk belajar dan mendapat kelayakan akademik di uitm. tahniah kepada pelajar2 baru epjj uitm.

ada yg saya dapati keputusan spm mereka amat cemerlang. A1 dan A2 berturutan. mereka bagitau saya bhw oleh sebab perkara2 yg tidak dpt dielakkan, maka hanya sekarang mereka dapat melanjutkan pengajian sama ada di diploma atau ism. pesan saya kpd mereka, 'maksimakanlah peluang yg diterima utk melanjutkan pengajian secara epjj di uitm'.

kpd para staf uitm, jalankanlah tugas dgn penuh jujur dan amanah. janganlah sebab hendakkan pendapatan tambahan, kita buat kerja secara menipu dan tidak bertanggungjawab. di dunia ini kita mungkin terlepas kerana undang2 manusia, tetapi keadilan tetap diterima di akhirat.

Tiada ulasan: